Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2014. június 5., csütörtök

Egészséges életmód hajszolása a jobb eredmény érdekében

Kedden a férjem megvizsgáltatta a spermáját, mert semmi kedvem nem volt feleslegesen reménykedni az újabb csodában, nincs rá újabb négy és fél évünk. Az eredmény nem lepett meg, habár kicsit jobb értékekben reménykedtem a cigimenetesség miatt. Végül is örülünk ennek is, mivel a kiújuló visszér miatt akár rosszabb is lehetne. A spermaszáma 10 millió/ milliliter, de a mintában 30millió volt, ami azt jelenti, hogy ez körülbelül ugyanannyi, mint 2012. januárjában, amikor kevesebb volt a sperma térfogata, de a vége ugyanennyi volt. Most jöttem rá, hogy nem csak a minőség, hanem a mennyiség is számít :) A mozgékonysága 40%-os, ez ugyanannyi mint 2 évvel ezelőtt. A diagnózis most is Oligozoospermia, azaz csökkent hímivarsejtszám. Az biztos, hogy a védekezésnek sok értelme nincsen, ilyen eredményekkel nincs túl sok esély :(

Némi remény van, ha azt nézem, hogy régen is sikerült vitaminokkal feltúrbozni az értékeket, de most már azt is tudom, hogy ez nem biztos hogy elég. Egy roppant érdekes interjút találtam az interneten, amit Dr. Rosta Gáborral a Dr. Rose magánkórház urológusával készített a Dívány.hu riportere. Tetszik, hogy értelmesen elmagyarázza a herevisszér kialakulásának leggyakoribb okát, de leginkább az fogott meg, hogy a próbál megoldást adni a férfimeddőségre. Eddig is tudtam, hogy nagyon fontos a táplálkozás, nem véletlen, hogy a gyermekemet javarészt bio termékekkel etetem, de most már úgy döntöttem, teszek is arról, hogy minél több vegyszer és hormonmentes étel kerüljön az asztalunkra. Megoldhatatlan az, hogy minden egyes falatot ilyen termékekkel váltsunk ki, hiszen nem vagyunk milliomosok, de megpróbálunk minél többet tenni az ügy érdekében. Ma be is vásároltam, hát, nem voltam elragadtatva a végösszegtől. Itt Budaörsön nehéz bio termékekhez hozzájutni, a néniktől és bácsiktól pedig nem merek háztájit vásárolni, mert meg vagyok róla győződve, hogy az ilyen termékek sokszor károsabbak, mint a boltiak...
Így maradnak a hipermarketek, ahol lehet egy-két bio terméket aranyáron venni. Sikerült tegnap például citromot, koktélparadicsomot, rozslisztet( a kenyeret is én sütöm), vajat vennem, de nem gond a bio narancs, padlizsán, cukkini, kaliforniai paprika, sajt, tej, illetve mélyhűtött spenót vagy karfiol beszerzése sem. Krumpli, répa, hagyma( ami alap lenne), az nincs, de sebaj! Na, de a legfőbb gond a húsokkal van, hol kapok én hormon és/vagy tartósítószermenteset?Ami számomra meggyőző, az a tanyasi csirke, hiszen 100% növényi takarmánnyal etetik őket és kedvükre kapirgálhatnak és járkálhatnak, ráadásul 81 nap a felnevelési idejük, ami duplája az iparinak, így szinte kizárt, hogy hormonokkal nő fel. Szárnyas kipipálva, én el is lennék vele, na de a férjem biztosan kitagadna, ha minden nap ezzel etetném. Sajnos a választék nem túl széles, lehet még tengeri halat venni.(Dr. Rosta szerint ezt sem tudják hormonnal felturbózni.) Ezen kívül találtam még egy tartósítószer és színezékmentes vörösboros kolbászt és egy olyat is amikre ez nem volt ráírva, de szerencsére csak sóval volt tartósítva.(de ez még nem jelenti azt, hogy a hús, amiből készült az hormonmentes volt)  Az összes többi felvágott minimum nitrites pácsóval készül, tehát a mi asztalunkra nem, vagy csak ritkán kerülhetnek a közeljövőben.

Nem egyszerű egészségesen élni, de valahogy megpróbáljuk, mert szeretnénk még gyerekeket, akár még kettőt is :) persze nem egyszerre :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése